Tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapia

Onko sinulla vaiva tai kipu, joka ei ole hellittänyt ja rajoittaa toimintakykyäsi?

Siinä missä hieronta rentouttaa ja antaa hetkellisen helpotuksen, fysioterapiassa etsitään pysyvämpiä ratkaisuja  tuki- ja liikuntaelimistön vaivojen hoitoon.

Vastaanotollani on näkynyt monenlaista vaivaa; on alaselkäkipua, polviongelmaa, olkapäävaivaa ja tenniskyynärpäätä. Monesti asiakkaan kanssa ollaankin saatu tutkimuksen jälkeen todeta, että vaivan todellinen syy on monesti ihan eri paikassa kuin missä kipu tuntuu. Esimerkiksi erään asiakkaani pitkäaikainen polvikipu loppui, kun saimme parannettua nilkan liikkuvuutta. Syynä ei ollutkaan itse polvi, vaan nilkka, jonka jäykkyys aiheutti polvelle liikakuormitusta.

Fysioterapiakäynti alkaa haastattelulla ja alkutilanteen kartoittamisella. Mikä toi sinut vastaanotolle? Kuinka voisin auttaa sinua? Haastattelu on erittäin tärkeä osa tutkimista, sillä vain sinä tiedät, miltä sinusta tuntuu.  Haastattelun perusteella pyydän sinua tekemään muutamia liiketestejä, katson tarkemmin nivelten liikkuvuuksia tai voimatasoja. Haastattelun ja tutkimuksen pohjalta mietimme, mikä olisi mahdollinen ratkaisu juuri tähän sinun tilanteeseen. Joskus jo manuaalisella terapia on riittävä apu, joskus tilanne tarvitsee enemmän aikaa ja treenaamista. Annan sinulle ohjeet kuinka edetä vaivan kuntoutuksessa.

Jokainen asiakas on yksilöllinen ja se mikä toimii toiselle, ei välttämättä toimi juuri sinulle. Selkäkipusi ei välttämättä johdu samasta syystä kuin naapurin selkäkipu. Siksi jokaista vaivaa on tarkasteltava erikseen.

Voisinko auttaa sinua?

Voit ottaa yhteyttä minuun alla olevalla lomakkeella. Kerro tarkemmin itsestäsi, oireesta tai mihin tarvitset apua.

Vastaan sinulle mahdollisimman pian :)